سلام به خوانندگان وبلاگ "مصاحبه" امروز تصمیم گرفتیم تا برای اولین مصاحبه به سراغ یکی از افراد موفق در حوزه وب برویم و با ایشون گفت و گویی صمیمی داشته باشیم. آقای ابراهیم محاجری در تهران و در سال 1366 متولد شده است و توانسته با زحمت های فراوان وبسایت و فروشگاهی راه اندازی کند و از این طریق به یک کارآفرین موفق تبدیل شود. شما را دعوت به خواندن این مصاحبه جذاب می کنم، پس با مصاحبه همراه باشید.

ممنون از شما آقای محاجری که وقتتون رو در اختیار وبلاگ ما و کاربرانمون قرار دادید، اگر می خواهید با مخاطبانمون سلامی داشته باشد بفرمایید. 

درود خدمت شما و مخاطبان وبلاگتون. سپاسگذارم از این که بنده رو برای اولین مصاحبه انتخاب کردید.

آقای محاجری چی شد که به سراغ دنیای مجازی اومدید؟

خب همیشه اخبار دنیای مجازی چه به صورت غیر رسمی و چه به صورت رسمی به گوش افراد دنیای واقعی میرسه، منم یکی از اون آدما بودم. یه روز به پیشنهاد یکی از دوستانم به کافی نت رفتیم و شروع به مرور صفحات وب کردیم و اونجا بود که دنیای مجازی به نظرم جذاب اومد، از اون روز به بعد دیگه این پیشنهاد های من بود که دوستم رو به کافی نت می کشوند.smiley 

چه روند جالب داشتید، الان حوزه فعالیتتون در دنیای مجازی به چه محدوده ایی ختم میشه؟

هم در قسمت تحلیل و خبر و هم در حوزه فروش آنلاین فعال هستم.

پس باید تعداد زیادی کارمند داشته باشد، درسته؟

بله، مخصوصا در وبسایت ویندوزسنتر که تعداد زیادی خبرنگار و مترجم و تحلیلگر فعالیت داردن.

رابطه شما با کارمندانتون چه جوریه؟

به شخصه محیط کار رو دوستانه و صمیمی دوست دارم، به شرطی که انضباط کاری فراموش نشود.

فعالیت شما در زمینه فروش آنلاین به چه صورته؟

بیشتر در زمینه فروش آنلاین محصولات ویندوزی در فروشگاه آنلاین ساری تک فعال هستم. 

پس استارت آپ محسوب می شوید؟

بله، در بخش فروش آنلاین یک سال و چند ماه هست که فعال هستیم.

فضای کشور رو برای استارت آپ ها چگونه ارزیابی می کنید؟

همیشه ایده های جدید حرف اول رو میزنه، با توجه به این که فضای رقابت در کشور سخت شده، ایده های ناب به معنای واقعی همیشه فضای رشد رو دارن.

خب در حال حاظر بزرگ ترین فروشگاه دیجیتال در ایران دیجی کالاست، آیا به این فکر می کنید که فروشگاه شما روزی این جایگاه رو بتونه به دست بگیره؟

بستگی به شرایط و البته روحیه تیمم داره. واقعا دقیق نمیشه گفت، چون کارهای بزرگ دردسر های خیلی بزرگ داره و خواهد داشت.

شما حاظرید اون دررسر ها رو با جون و دل بپذیرید؟

اگر قرار باشه مسئولیتی رو بپذیرم به طبع باید پذیرای عواقبش هم باشم.

خب پس ما امیدواریم در این راه موفق باشید. با توجه به این که شما وبسایت ویندوزسنتر رو هم در اختیار دارید، فضا رو برای رسانه های اینترنتی چگونه ارزیابی می کنید؟

فضای مجازی در ایران به نسبت بقیه کشورها دیر ارائه شده و فضا برای رشد وجود داره ولی در مقابل کاربران ایرانی در فضای مجازی فعالیت زیادی دارند و همین امر باعث شده رسانه های خارجی بسیاری از وبسایت های ایرانی رو منبع خودشون قرار بدن، مثل همین وبسایت ویندوزسنتر. و میشه به آینده رسانه های ایرانی امیدوار بود. 

خب میشه یک مقدار از فضای کسب و کار دوربشیم و به سراغ سوال های شخصی بریم، نظرتون چیه؟

در خدمتتون هستم.

در دوران مدرسه وضعیت تحصیلی خوبی داشتید؟

در بعضی دوره ها بله و در بعضی دوره ها نه. کلا درس هایی رو که دوست داشتم خیلی می خوندم و در دبیرستان هم رشته ریاضی فیزیک رو انتخاب کردم فقط به خاطر درس مبانی کامپیوتر.

آشپزی می کنید؟

بله، خیلی زیاد.

خوبه آشپزیتون؟

بله، خیلی خوبه. 

تا به حال به مرگ فکر کردید؟

خیلی زیاد.laugh

دوستانتون تا چه حد در این راه همراهتون بودن؟

بیشتر توی کارام تنها بودم، اما همکارانم همیشه به من ایده های خوبی میدن.

خسته شدین تا حالا؟

به هیچ وجه. عاشق کارم هستم.

برای آخرین پرسش: نظرتون در خصوص وبلاگ ما چیه؟

وبلاگتون ایده خوبی داره و آینده ی خوبی رو براش پیش بینی میکنم، البته به شرطی که مدیریت خوبی داشته باشید.

اگر صحبتی با مخاطبان خودتون و رقباتون دارید بفرمایید.

سعی می کنم روند رشدم با رفاقت باشه نه رقابت، به خاطر همین کسی رو رقیب خودم نمیدونم و براشون آرزوی موفقیت دارم.

توصیه ام به کاربرا اینه که دنبال علایقشون برن و با پشتکار مطمئن باشن که به نتیجشون میرسن. امیدوارم کاربرانمون از روند کاری ما راضی باشن و خدماتی جدید بهشون بدیم تا از دست ما راضی باشن. مخاطبان ما لایق بهترین نوع خدمات هستند.

از شما ممنونم آقای محاجری که وقتتون رو در اختیار ما و مخاطبانمون قرار دادید.

ممنون از شما، خداحافظ.

لینک دو سایت این مدیر محترم در زیر قرار داده شده است:

ویندوزسنتر

ساری تک

نظرتان در خصوص این مصاحبه چه بود؟ دوست دارید فرد بعدی چه کسی باشد؟