به دست آوردن قیمتی که به آن اعتماد کرد کار آسانی نیست آن هم در خصوص ارز و سکه. خوشبختانه حمیدرضا اعتباریان با ساخت اپلیکیشن مثقال توانسته این اطمینان خاطر را به شما بدهد تا شما بتوانید به راحتی در بازار ارز و سکه فعالیت کنید. فرصتی پیش آمد تا با ایشون مصاحبه و گفت و گویی داشته باشیم، پس در ادامه همراه با "مصاحبه" باشید. 

در ابتدا خودتون رو برای ما و خوانندگانمون معرفی کنید.

حمیدرضا اعتباریان لیسانس نرم افزار.

مدرکتون رو از کدوم دانشگاه گرفتید؟

دانشگاه آزاد اصفهان

اصفهانی هستید؟

بله

پس همینه که برنامه مثقال رو ساختید؟

نه قضیه ساخت مثقال ربطی به اصفهانی بودنم نداره laugh

از چه سالی وارد حس و حال برنامه نویسی شدید؟

من از همون سال اول دانشگاه وارد برنامه نویسی شدم و یک سال بعد هم برنامه نویسی اندروید رو شروع کردم.

پس برخلاف بعضیا تحصیلات این دفعه به درد شما خورده؟

نه تحصیلات زیاد تو برنامه نویسی کمکم نکرد.

خب پس چه طور برنامه نویسی رو فرا گرفتید؟

اولین اصل برای یادگیری برنامه نویسی، علاقه هست و اندروید رو هم خودم از طریق تجربه یاد گرفتم. 

میشه بیشتر توضیح بدید.

میشه بیشتر توضیح بدید. وقتی انسان به یک موضوع علاقه داشته باشد به دنبال اون موضوع میره و برنامه نویسی اندروید رو بدون اینکه به کلاسی برم یاد گرفتم چون به برنامه نویسی اندروید علاقه داشتم.

از چه منابعی استفاده کردید؟

در ابتدا فیلم های آموزشی لیندا و بعد هم سایت توسعه دهندگان اندروید گوگل.

اپلیکیشن های دیگه ایی هم ساختید؟

به غیر از این اپلیکیشن ها استارت آپی را با یکی از دوستام را شروع کردم، که هم اکنون در دانشگاه آزاد اصفهان پیاده سازی شده.

از استارت آپ دانشجو بگید برامون.

اپلیکیشن دانشجو، مختص دانشجویان است که با اون میتونند کارهایی مثل رزرو غذا،  انتخاب واحد،  پرداخت شهریه و...  رو انجام بدهند و در آینده تمامی دانشگاه ها از این سیستم استفاده میکنند.

فقط برای اندروید عرضه شده؟

فعلا بله.
استقبال ازش شده؟

با اینکه تبلیغات کمی داخل دانشگاه کردیم حدود 3000 نفر از دانشجویان از این اپلیکیشن استفاده میکنند.

چه قد خوب. مسئولان دانشگاه هم باهاتون همکاری کردن؟

اوایل استقبال خیلی خوبی کردند ولی همکاری شون باهامون کم شده.

چی شد که به فکر ساخت مثقال افتادید؟

حدود 2 سال پیش به فکر ساخت مثقال افتادم. اون موقع اپلیکیشن های زیادی داخل کافه بازار بودن اما از لحاظ کارایی و رابط کاربری خوب نبودند برای همین به فکر ساخت اپ مثقال افتادم و روز اول حدود 10 هزار دانلود داشت. 

قیمت ها رو از کجا به دست می آوردید؟ چون واقعا به بازار نزدیک هستند.

منبع قیمت ها از طریق سایت های مختلفی هست.

طراحی رابط کاربری مثقال رو خودتون انجام دادید؟

بله

پس دستی هم در طراحی دارید؟ چون طراحی اپلیکیشن به دل نشینه.

ممنون. من تو طراحی ui وسواس زیادی دارم و شاید در طول پروسه تولید یک اپلیکیشن چند بار طراحی رو عوض کنم. تا به طراحی مورد نظر برسم.

مثقال پلاس هم که نسخه کامل تریه. چه امکانت بیشتری رو ارائه میده؟

مثقال پلاس شامل نمودار 7 روزه و 30 روزه، سفارش سازی نمایش نرخ ها،  مبدل ارز و... است.

اصولا درآمد برنامه نویسی خوبه؟

بستگی داره که در چه بخشی برنامه نویسی کرد مثلا این روزا بخش موبایل درآمد خوبی داره. و با یک ایده خوب میشه درآمدزایی خوبی داشت، و البته رابط کاربری ساده و خوب.

مثقال رو به جشنواره ها هم بردید؟دستاوردی هم برای شما داشته؟

مثقال پلاس را به ایران موبی کد فرستادم با اینکه جایزه ای نبرد اما نظر توسعه دهندگان رو به خودش جلب کرد و از من برای حضور در جشنواره دعوت کردن.

در آینده چه برنامه هایی رو در لیست انتشارتون دارید؟

در حال ساخت یه اپلیکیشن شبکه مجازی و یک اپلیکیشن روانشناسی هستم و به زودی در مارکت ها قرار میگیره.

چه توصیه ایی برای افرادی دارید که در اوایل راه هستن و میخوان تازه برنامه نویسی رو شروع کنن؟

همونطور که قبل گفتم کسی که میخواد برنامه نویسی رو شروع کنه باید علاقه داشته باشه و بعد از اون هم پشتکار.

نظرتون در خصوص وبلاگ ما چیه؟

به نظرم ایده خیلی خوبیه و میتونه یه وبلاگ پر بازدیدی بشه.

اگر صحبتی هست بفرمایید، به عنوان حرف آخر

از شما تشکر میکنم که من رو قابل دونستید و آرزوی موفقیت برای شما دارم.

ممنون از شما.

خسته نباشید و خداحافظ

ممنون از شما خوانندگان گرامی منتظر مصاحبه های بعدی از سوی ما باشید، در ضمن لینک دانلود اپلیکیشن مثقال در زیر برای شما قرار داده شده است:

کافه بازار