بسیاری از کسانی که وبلاگ خودشون رو در بلاگ بیان به وجود آورده اند با نرم افزار کد ساز آشنا هستند. این نرم افزار به دست آرین ابراهیم پور مدیر وبلاگ آرین نرم افزار تهیه شده و تا نسخه 11 هم توسعه یافته. امروز گفت و گویی با آرین ابراهیم پور برای شما عزیران تدارک دیدیم که خوندن این مصاحبه خالی از لطف هم نیست. آرین ابراهیم پور متولد سال 1376 در گیلان می باشد و توانسته به کمک دوستان و برادرش برنامه نویسی را فرا بگیرد. در ادامه با "مصاحبه" همراه باشید.

ابتدا خودتون رو برای ما و خوانندگانمون معرفی کنید.

آرین هستم مدیر سایت آرین نرم افزار.

چند سالتونه؟

امروز یعنی بیستم تیر 94 هفده سالمه، دی ماه هجده ساله میشم.

چه قدر تجربه وبلاگ نویسی دارید؟

من قبل از اینکه آرین نرم افزار رو داخل سیستم وبلاگدهی بلاگ بیان راه اندازی کنم تو سیستم وبلاگدهی دیگه ای وبلاگ نداشتم و حدودا دو ساله که این وبلاگ رو ساختم.

دقیقا داخل آرین نرم افزار چه اتفاقاتی میوفته؟

نرم افزار های فارسی کاربردی با ظاهری متناسب شان کاربران عزیز ایرانی، آموزش های برنامه نویسی، مقاله های کامپیوتری و آموزشی، تبلیغات رایگان برای پروژه های هدفمند در عوض تبلیغات هزینه ای و اذیت کننده کاربر ، ساخت قالب و راهنمایی کاربران برای تغییر ساختار قالب و ... بخشی از خدمات ماست.

شما در زمینه برنامه نویسی و کدنویسی مهارت دارید؟

بله.

یکی از نرم افزار های من، نرم افزار کد ساز وبلاگه که قابلیت نصب افزونه هم داره.

چه طور شد که به سراغ کدنویسی رفتید؟

برادرم رشته اش کامپیوتر بود و من اول راهنمایی بودم که کنار مینشستم و کد نویسی هاش رو نگاه میکردم. از همون موقع به زبان های برنامه نویسی دسکتاپ علاقه مند شدم. پس از اون شخصی رو ملاقات کردم که مسلط به زبان های تحت وب بود و به من HTML و CSS رو یاد داد. از روی علاقه بعد از مدتی صفحات وب ساختم و زبان php رو هم یاد گرفتم.

خب یکی از عامل های موفقیت آرین نرم افزار انتشار به موقع نرم افزار کدساز بلاگ بود. چی شد که به فکر این افتادید تا کدساز رو بسازید؟

بعد از مدت کوتاهی که با ابزار های وب کار کردم سعی کردم خوباشون رو جدا کنم و با نام سازندشون در آرین نرم افزار انتشار بدم و یا خودم ابزار های وبلاگ بسازم. موقع انتشار متوجه شدم که این ابزار ها مخلوطی از کد های وب و متون غیر کد هست. همون موقع بود که به ذهنم رسید برای کسانی که زیاد با کد های تحت وب آشنا نیستن این دو بخش مخلوط شده رو از هم جدا کنم و کاربرا فقط با دادن اطلاعات دلخواهشون ابزار مورد نظر رو بدون دغدغه دستکاری دستی کد ها تحویل بگیرن.
در واقع این نرم افزار باعث شد ویژگی های دلخواه کاربر به کد تبدیل بشه و این هدف به من انگیزه داد که این نرم افزار رو بسازم.

تا به حال چند بار دانلود شده؟

حدودا پنج هزار بار.

به تجاری سازی آرین نرم افزار فکر نکردید؟

چرا. ولی نه فعلا.البته تجاری سازی به صورت دریافت هزینه در قبال خدمات بیشتره. وگرنه خدمات فعلی آرین نرم افزار همچنان رایگان خواهد بود.

در حال حاظر تیمتون چند نفر رو شامل میشه؟

در حال حاضر دو نفریم. نرم افزار های تحت وب مثل آرین زیلا توسط دوست خوبم هادی و نرم افزار دسکتاپ و آموزش ها توسط خودم تولید میشه.

آرین نرم افزار روزی چند بازدید کننده داره؟

به دلیل اینکه یکی از معیار های ما مطالب با کیفیته و سرعت انتشار مطلب ما هم اخیرا به خاطر کنکور کاهش پیدا کرده بود در روز نسبت به بسیاری از سایت ها بازدید کننده زیادی نداریم. آمار ما حدودا 250 بازدید کننده در روزه (به جز خزنده های وب).

شده خسته بشید؟

گاهی اوقات. ولی نه اینکه دیگه هیچ فعالیتی تو آرین نرم افزار نداشته باشیم. بلکه این خستگی گاهی اوقات به صورت انتشار ندادن مطلب جدید در یک بازه زمانی طولانی ظاهر میشه.

وقتی عصبی میشید چی آرومتون میکنه؟؟کدنویسی؟

کد نویسی آدم رو بیشتر از هر چیز دیگه ای آروم میکنه. ولی نه موقع عصبانیت. حداقل برای من اینجوریه.

چی شد که با بلاگ دات آی آر آشنا شدید؟

من تو فکر ساخت یه وبلاگ بودم. اول چند وبلاگ امتحانی توی بلاگفا و پرشین بلاگ و رزبلاگ ساختم تا ببینم امکانات و کنترل پنلشون چجوریه. زیاد به دلم ننشستن ولی خب مجبور بودم یکیشون رو انتخاب کنم و تصمیم گرفتم از رزبلاگ استفاده کنم چون از بقیه ظاهرا پیشرفته تر بود. تصمیم گرفتم بخش های مختلفش آشنا بشم و همونجا وبلاگمو بسازم اما زیاد ازش خوشم نمیومد چون خیلی به رابط کاربری سایت ها اهمیت میدم. همینطور اتفاقی آدرس blog.ir رو داخل مرورگر نوشتم ببینم همچین سایتی وجود داره یا نه. اسکرین شات هاش رو دیدم و فهمیدم یه سیستم وبلاگدهی با همون ظاهری و خدماتی که خودم میخوامه. درخواست دعوت نامه کردم و همون روز برام دعوت نامه فرستاده شد. البته یه مدت قبل بلاگ عضویت دعوت نامه ایش رو حذف کرد و قبلا فقط دعوت نامه ای بود.

وبلاگ شما یکی از وبلاگ های برتر بیان شده، این موفقیت حاصل چی بوده؟

معیار های بلاگ بیان اونطور که گفتن وجود نداشتن پاپ آپ و رای گیری و نظرگیری و پاسخ به نظرات بود. من سعی کردم این معیار ها رو پوشش بدم.

آیندتون رو چه طور میبینید؟

یه ضرب المثل هست که میگه «وقتی چترت خداست بگذار که باران سرنوشت هرآنچه که میخواد ببارد.». فکر میکنم آینده خوبی باشه.

نظرتون راجع به وبلاگ ما چیه؟

چیزی که یه وبلاگ رو ارزشمند میکنه ایده اون وبلاگه. ایده شما عالیه و به طبع این ایده وبلاگتون رو هم عالی میکنه.

ممنون از شما که وقت خوتون رو در اختیار ما قرار دادید.

ممنون از شما.

ممنون از شما خوانندگان گرامی که با ما همراه بودید. در ضمن در زیر آدرس وبلاگ آرین نرم افزار قرار داده شده است:

       آرین نرم افزار

منتظر مصاحبه های بعدی از سوی ما باشید.