یکی از سرویس هایی که طی این چند روز بنده فرصت آشنایی باهاش رو داشتم "ویک سانگ" است. سرویسی که در طول هفته ها بر اساس سلیقه شما آهنگ هایی را به ایمیلتان ارسال می کند تا شما از غروب های دل گیر جمعه خلاص شوید. فرصتی پیش آمد تا با مسعود صدری بنیانگذار این سرویس جالب گفت و گویی داشته باشیم، پس در ادامه با "مصاحبه" همراه باشید. 

خودتون رو برای خوانندگان ما معرفی کنید.

من مسعود صدری هستم، فارغ التحصیل رشته نرم افزار و توسعه دهنده فرانت.

مدرکتون رو در کدوم دانشگاه گرفتید؟

مدرکم رو سال 92 از دانشگاه نبی اکرم تبریز گرفتم.

چه طور با اینترنت و دنیای اون آشنا شدید؟

تقریبا از 12 سالگی که اولین کامپیوتر مستقل خودم رو داشتم، با اینترنت آشنا شدم.

وبلاگ نویسی هم کردید؟

بله، میشه گفت از سال 83 شروع کردم ولی به خاطر علاقه ام به حوزه فنی، کمتر وبلاگ نویسی کردم تا اوایل امسال که به طور جدی تری این موضوع رو ادامه دادم.

در حال حاضر وبلاگی هم دارید؟

بله، masoodsadri.com/blog

موضوعش چیه؟

سعی میکنم مطالب مفیدی رو منتشر کنم از تمام مواردی که به ذهنم میرسن، اما بیشتر در همین حوزه توسعه وب هست.

فعالیتتون در فرانت به چه حوزه ایی محدود میشه؟

من یک فری لنسر هستم و به صورت پروژه ای کار میکنم اما تمرکزم روی سایت Themeforest هست برای طراحی آیتم.

در زمینه موسیقی هم سررشته ایی دارید؟

قبلا نوازندگی میکردم، اما شاید در حال حاضر نه.

چی شد که تصمیم گرفتید ویک سانگ رو بسازید؟

این بحث ایمیل کردن موزیک هایی مورد علاقه خودم رو تقریبا از 5 سال پیش شروع کرده بودم و صرفا محدود بود به دوستان نزدیکم، اما چند وقت پیش یکی از دوستان پیشنهاد ایجاد این سرویس رو داد تا مخاطب های بیشتری داشته باشیم، و خب من هم استقبال کردم و این سرویس راه اندازی شد.

و الان چند نفر در ویک سانگ فعالیت می کنن؟

6 نفر هستیم تا امروز ولی فعالیت اصلی مربوط به 4 یا 5 نفر میشه

چرا اسم ویک سانگ رو انتخاب کردید؟

چون در طول "هفته" موزیک ها رو ارسال میکنیم.

از آمارهای ویک سانگ هم میگید؟

خب سرویس ما خیلی تازه راه اندازی شده، ولی همون طور که توی سایت نوشتیم، تا الان 716 نفر دوست جدید پیدا کردیم و میشه گفت 8 سبک مختلف موسیقی رو پشتیبانی میکنیم

من خودم چند وقتی هست که عضو ویک سانگ شدم و تا به حال موسیقی هایی که برام ارسال شده همه خارجی بودن، چرا موسیقی ایرانی ارسال نمی کنید؟

فعلا برای مسئله کپی رایت آثار داخلی، راه حل مناسبی پیدا نکردیم، به همین دلیل، ولی در تلاش هستیم برای حل این موضوع.

چه طور این آهنگ ها انتخاب میشن؟

معمولا برای هر سبک سعی میکنیم سرچ کنیم و بهترین انتخاب رو ارسال کنیم.

به فکر تجاری سازی ویک سانگ هم هستید؟

فعلا برای این موضوع برنامه ای نداریم.

برای جهانی سازی ویک سانگ چه طور؟

هدف ما یک سرویس داخلی بوده، ولی همین طور که قبلا عرض کردم نزدیک دو ماه گذشته از شروع این کار، فکرهای زیادی هست، اما در حال حاضر بیشتر به بهتر شدن کیفیت سرویس فکر میکنیم.

چرا از سرویس جیمیل استفاده می کنید؟

مدیریت ارسال ایمیل از این روش فعلا ساده ترین راه هست، شاید در آینده روش رو تغییر بدیم، ما میخوایم موزیک ها حتما به بهترین و راحت ترین شکل به این باکس دوستانمون برسن.

چه برنامه ایی برای آینده دارید؟

هدف اصلی ارتقا کیفیت کارمون هست، این رو بر اساس فازهایی که قبلا طراحی کردیم پیش میبریم و سعی میکنیم هر قدمی که برمیداریم در همین راستا باشه.

نظرتون در خصوص وبلاگ ما چیه؟

به نظرم جای پیشرفت داره و امیدوارم که راهتون رو ادامه بدید.

ممنون از شما که وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید.

ممنون از شما.

خوانندگان گرامی منتظر مصاحبه های بعدی از سوی ما باشید، در ضمن آدرس ویک سانگ برای استفاده شما عزیزان در زیر قرار داده شده است: