یکی از بهترین انجمن هایی که در زمینه سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت می کند، انجمن"عطاملک" است. طی هماهنگی هایی که انجام دادیم تونستیم با مدیریت این انجمن مصاحبه ایی داشته باشیم. در این مصاحبه از روند شکل گیری انجمن تا اهداف پیش روی مدیریت بحث و گفت و گو شده است، پس با "مصاحبه" همراه باشید.

ابتدا خودتون رو برای ما و خوانندگانمون معرفی کنید.

مدیر انجمن عطاملک هستم. میتونید بنده رو با نام کاربری Ehssan_IT در فضای مجازی پیدا کنید. 

چه طور با اینترنت آشنا شدید؟

اولین استفاده ای که از اینترنت کردم بر می گرده به سالهای 82 - 83 که حتی تو شهرمون سرویس دایال آپ جواب نمی داد و باید از شهر مجاور کارت هاش رو تهیه می کردیم و به علت داشتن PCM سرعتی که داشتم یک سوم دایال اپ بود و من این موضوع رو تا چندین ماه نمیدونستم .البته بنده تا همین یک سال پیش اینرنت سرعت بالا یا حتی متوسط نداشتم و کارهای مجازی من از طریق کافی نت انجام می شد.

سابقه وبلاگ نویسی دارید؟ با کدوم سرویس وبلاگ نویسی رو شروع کردید؟

کلا ورودم رو به فضای مجازی مدیون یکی از دوستانم هستم. ایشون به بنده سرویس های میهن بلاگ رو توصیه کردن وچون تبلیغات نداشت و امکانات خوبی هم تصمیم گرفتم تا از میهن بلاگ استفاده کنم. البته تا همین پارسال هم سه وبلاگ داشتم.

در چه رشته ایی تحصیل کردید؟

مهندسی نرم افزار.

چی شد که به فکر ساخت عطاملک افتادید؟

سال 85  یکی از همشهریان که بیشتر تو فضای مجازی فعالیت می کرد بک پرتال به نام جوین راه اندازی کرده بودند که امکان تالار گفتگو هم داشت پیشنهاد کردم مدیریت تالار رو بدن به ما چند هفته ای تالار دستم بود ولی چون مدیریت کلان پرتال خوب نبود قید اونجا رو زدم  و به علت بی پولی یک وبلاگ اطلاع رسانی با یکی از دوستان راه انداختیم ( البته زیاد فعال نبود )  گذشت تا سال 89 کم کم وبلاگ نیاز ما رو جواب نمیداد از طرفی خواستیم ظرفیت های هم شهریانمون تو سایر مناطق ایران هم استفاده کنیم و وبلاگ این امکان رو نداشت با مشورت و همفکری که با دوستان نزدیک کردم  از فرصت دانشجویی استفاده کردم و عطاملک در فضای مجازی متولد شد.

عطاملک به چه معناست؟

عطاملک جوینی یکی از مشاهیر جوینی هست، از وزرای دربار مغول بوده تاریخ جهانگشای جوینی کار ایشونه، برادر ایشان هم شمس الدین جوینی از بزرگان ادبی ایران هست. وقتی خواستیم اسم برای وبلاگمون انتخاب کنیم باید اسمی انتخاب می کردیم که 3 ویژگی زیر رو داشته باشه:

1. نوشتار انگلیسی اون صورت های مختلف نداشته باشه.

2. نشون دهنده جوین باشه.

3.رند باشه.

با همفکری 2 نفر از دوستان قرار شد و بالاخره عطاملک انتخاب شد که با معیار های ما سازگار بود.

کلا موضوع انجمن چیه؟

همونطور که عرض کردم  در 2 سال اول انجمن موضوعات انجمن بیشتر تمرکز روی جوین داشت تا اینکه شیوه سبک زندگی اسلامی ایرانی از سوی امام خامنه ای تبیین شد و تمرکز انجمن رو بردیم به سوی سبک زندگی ایرانی اسلامی البته فکر کنم جز معدود انجمن و سایتی باشیم که در زمینه های سبک زندگی  اسلامی ایرانی موفق شدیم نرم افزارهای فرهنگی و تولیدات فرهنگی داشته باشیم،که الحمد لله تا الان خوب پیش رفتیم. البته تالار های دیگه ای هم غیر سبک زندگی داریم که فعالیت خوبی داره مثلا انجمن مطالعه آزاد یا بحث و گفتگو .

از آمارهای انجمن برامون بگید.

ابتدای کار به علت عدم تجربه و دانش کافی مدیریت فروم یک سری مسائل برام پیش اومد که به حمدالله هم رو پشت سر گذاشتیم و خاطرش مونده برام اما الان حدود 4000 نفر کاربر داریم روزانه میانگین 500 نفر بازدید کنند داریم. سرویس رایگان هدهد رو برای بار اول در بین انجمن های ایرانی برپا کردیم.

بیشتر چه رنج سنی توی انجمن فعالیت میکنه؟

ما برای تمام سنین انجمن هایی داریم برای فعالیت البته انچه که الان هست قشر جوان جامعه می باشد.

 

به فکر تجاری سازی انجمن هستید؟

تا امروز که 4 سال از افتتاح انجمن می گذره تمام هزینه های عطاملک رو شخصا دادم  و به علت رشد که هر ساله داره ناچارا باید ارتقای فیزیکی هاست رو هم داشته باشیم که تا الان خدا رو شکر مشکل جدی بابت تمدید و ارتقا انجمن نداشتیم.

تا به حال خسته شدید از ادامه راه؟

خسته شدم ولی ناامید خیر .
البته اگر دوستانی که اول قول همکاری داده بودند تا الان میموندند شاید خسته هم نمیشدم ولی متاسفانه هر کس بنا به مشغله ای که داره نمیتونه اونطور در کنار ما بمونه.
انجمن دستاوردی هم برای شما داشته؟
الان در انجمن عطاملک نرم افزار های طراحی شده که خیلی خوب تو فضای مجازی منتشر شده. ولی تا الان قسمت نشده تو جشنواره یا مسابقه ای شرکت کنیم.

 

برنامتون برای آینده چیه؟

فعلا سعی می کنیم همین امکانات و سرویس هایی که داریم رو ارتقا بدیم ، تو فکر طراحی 2 نرم افزار دیگه هم هستم که به علت مشغله‌ی کاری فکر نکنم تا اواسط پاییز تولید بشه.

نظرتون در خصوص وبلاگ ما چیه؟

وبلاگ "مصاحبه" میتونه یک مشوق برای مدیران وب و وبلاگ باشه همچنین با خوندن مصاحبه‌ها بیشتر با تفکرات و نوانمندی های مدیر وبلاگ‌ها و مشاغل آشنا میشیم. خودم از خوندن مصاحبه ها لذت می برم. البته سوالات اگه از حالت کلی به صورت جزئی و تخصصی هم دربیاد میتونه یک راهنمای خوب برای کسانی که می خوان تازه وارد دنیای مجازی بشن ،دربیاد.

ممنون از شما که وقتتون رو به ما اختصاص دادید.

در پایان از تمام اعضایی که تو این سالها در کنار ما بودند تشکر کنم و از خداوند توفیقات روز افزون برای همه اونها مسالت دارم.

خوانندگان گرامی منتظر مصاحبه های بعدی از سوی ما باشید. ضمنا در زیر آدرس انجمن ایرانی اسلامی عطاملک برای شما قرار داده شده است:

عطاملک